ultiple Faces of Emotion and Design
39
The three levels can be mapped to product characteristics like this:
Visceral design Appearance
Behavioral design The pleasure and effectiveness of use
Reflective design Self-image
personal satisfaction
memories
Even these simplifications are difficult to apply. Should some prod-
ucts be primarily visceral in appeal
others behavioral
others reflec-
tive? How does one trade off the requirements at one level against
those of the others? How do visceral pleasures translate into prod-
ucts? Won't the same things that excite one group of people dismay
others? Similarly
for the reflective level
wouldn't a deep reflective
component be attractive to some and bore or repel others? And
yes
we can all agree that behavioral design is important—nobody is ever
against usability—but just how much in the total scheme of things?
How does each of the three levels compare in importance with the
others?
The answer is
of course
that no single product can hope to satisfy
everyone. The designer must know the audience for whom the prod-
yilai:
[link widoczny dla zalogowanych]
christian louboutin outlet
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Please read related articles:
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach